Sales opportunity tracking software
Wanneer je veel tijd besteed aan een veelbelovende klant dan is het van belang dat je de opportunity goed beheerd zodat het kan leiden tot omzet.
Wat zijn sales opportunities?
Klanten (bedrijven of consumenten) die duidelijk laten blijken geïnteresseerd te zijn in het sluiten van een deal of het vervolgen van een complete transactie. Zij vragen product details aan en bieden aan om te betalen. Er is een uitsluitende manier van communicatie nodig om te handelen met bedrijven die de potentie hebben om geconverteerd te worden van een prospect naar het werkelijk verkoop.
De woorden opportunities, deals en potentials zijn dezelfde woorden in deze context.
Wat is sales opportunity management?
Sale opportunity management is het proces van het identificeren, communiceren en analyseren van klanten die interesse tonen in een product of dienst tot aan de voltooiing van de transactie. Dit impliceert het nasporen van de opportunity naar de omzetting prospect tot aan de eind uitkomst, gewonnen of verloren traject. De cyclus is verdeeld in verschillende fases van waarschijnlijkheid in elk stadium.
Voordeel van een sales opportunity tracking software
Zoho CRM levert een exlusieve interface en beheert details van opportunities in velden op basis van fase, waarschijnlijkheid en de verwachte omzet.
Een snelle beoordeling geven van opportunities is mogelijk door rapportages en een sales trechter.
Opportunities kunnen geïmporteerd worden van andere CRM systemen en aangesloten worden met andere archieven zoals contacten, concurrenten, producten en geschiedenis van de verkoop fases. Hierdoor krijg je een overzicht van alle aspecten van de verkoop.
De “Big Deal” alert optie kan gebruikt worden om een signaal te geven aan iedereen die betrokken is betreffende het afronden van een grote verkoopdeal.
Het zorgt ervoor dat je meer verkoopdeals sluit en inzicht geeft in het verbeteren van toekomstige deals.